9-tie prezentē Karjeras prasmju plānus
Tradicionāli, kā katru pavasari, arī šogad mūsu skolas 9. klašu skolēni ir veiksmīgi aizstāvējuši savus Karjeras prasmju plānus, kurus izstrādāja sociālo zinību stundu ietvaros.
Jau 1. martā notika 9.b klases Karjeras plānu prezentēšanas pasākums. Viņi savus darbus izstrādāja skolotājas Sanitas Krastiņas – Ūšes vadībā. Savukārt, 22. martā Karjeras prasmju plānus prezentēja 9. c klases skolēni un 29. martā – 9. a klases skolēni, kuru darbu vadītāja bija skolotāja Dace Knīse.
Karjeras prasmju plāna izstrādes mērķis ir izprast sevi, novērtēt savas stiprās un vājās puses, pilnveidot savas karjeras prasmes, veidojot savu personīgās karjeras plānu.
Darba pirmajā daļā skolēni veica pašizpēti – pildīja un analizēja testu rezultātus, apkopoja savus sasniegumus mācību un ārpus stundu darbā, veica praktisko spēju izpēti un ar latviešu valodas skolotāju palīdzību raksturoja sevi, noskaidroja sev piemērotāko darba vidi, apstākļus, būtiskākos darba izvēlēs faktorus.
Otrā daļa – tālākizglītības plānošana, kur skolēni rakstīja par savu iespējamo nākotnes profesiju, atbilstību tai un veica šīs profesijas apgūšanai piemērotāko izglītības iestāžu salīdzināšanu.
Kopumā skolēni darbu bija veikuši ļoti atbildīgi. Vairumam vislielākās grūtības bija sagādājusi sevis raksturošana, īpaši stipro pušu identificēšana, tāpēc klases biedri nāca palīgā un izteica komplimentus tiem runātājiem, kuri kautrējās vai nemācēja sevi paslavēt ar labiem vārdiem, jo izrādās, ka katram ir daudz labu īpašību, kuras jāiemācās saskatīt, attīstīt un izmantot savu mērķu sasniegšanā.
Daudzi arī atzina, ka sākumā nav līdz galam sapratuši, kāpēc tāds Karjeras prasmju plāns jāraksta, bet pēc paveiktā secinājuši, ka tas palīdzējis labāk izprast sevi, savus mērķus un turpmāko rīcību, jo 9. klase ir tas brīdis, kad jāpieņem pirmais svarīgais lēmums dzīvē – jāizlemj, kur mācīties tālāk!
Noderīgi video un vizuālie materiāli par karjeras izvēli ŠEIT:
https://viaa.gov.lv/lat/karjeras_atbalsts/lat_karjeras_atbalsts/info_mater/
Comments:0