Pārskats par Erasmus+ projektiem šajā mācību gadā

Domas dalās par to, pēc kā nosaka vai skola ir laba un efektīva taču, ja runa ir par skolas rezultātu, tad skola noteikti ir gandarīta par katru skolēnu, kurš ir atklājis savus talantus, spēj tos pilnveidot un pielietot savā karjerā, ja skolēns ir iemācījies mācīties un ir motivēts to darīt visa mūža garumā, ir iniciatīvas bagāts un laimīgs cilvēks.

Citādā skolā ir svarīga moderna, mūsdienīga izglītība un ir lietas, ko nevar iemācīties no grāmatām vai klasē. Man kā 2 bērnu mammai ir ļoti svarīgas starptautiskās izglītības iespējas, jo starptautisko komunikāciju, kultūratšķirības, komandas darbu, līdzīgi kā fiziku, ir interesantāk mācīties darbībā nevis no grāmatas. Un tieši mani bērni ir tie, kas motivē mani rakstīt arvien jaunus projektus, jo tas dod iespēju gan skolēniem, gan skolotājiem pilnveidot dažādas prasmes, ļauj paskatīties uz sevi un savu darbu no starptautiskās dimensijas puses. Un ļoti bieži pieredze projektos ceļ dalībnieku pašapziņu, lauj ieraudzīt to, cik pie mums Latvijā un skolā ir labi, un cik mums ir daudz iespēju, kuras katrs pats izvēlas – izmantot vai nē.

Pašreiz skolā tiek īstenoti 5 Erasmus+ projekti. Šajā mācību gadā iespēju mācīties Īslandē, Portugālē, Spānijā, Itālijā, Slovēnijā, Somijā, Igaunijā izmantojuši 6 skolotāji – Jolanta Klamere, Evija Jaunzeme, Iveta Reinfelde, Vineta Muskate, Laura katkeviča un Annija Langbauma, kuras papildinājušas savas zināšanas par stresa vadību, STEM un projektos balstītām mācībām, efektīvu komunikāciju, Digitālu un efektīvu skolvadību un citas lietas, ar kurām skolotāji dalās pieredzē ar saviem kolēģiem skolotāju un metodiskajās sanāksmēs.

Erasmus+ skolu partnerību projekti šobrīd noris ar Spānijas, Itālijas, Ungārijas, Polijas, Lietuvas, Igaunijas, Horvātijas, Rumānijas un Grieķijas skolām. Mūsu skolēni ārvalstīs piedalījušies dažādās meistarklasēs un radošajās darbnīcās – roobotikā, programmēšanā, video veidošanā un apstrādē, 3D dizaina veidošanā. Izmēģinātas dažādas mācību metodes  gan debates, gan apgrieztās klases metode, gan eksperimentu metode, gan saturā balstīta sešvalodas apguve. Kopumā vairak kā 25 skolēniem šogad ir bijusi iespēja iesaistīties Erasmus+ projektu aktivitātēs, gan dodoties mobilitātes braucienos, gan uzņemot ārvalstu skolu pārstāvjus mūsu skolā. Abos gadījumos tā vienmēr ir neatsverama pieredze, ko var iemācīties tikai iesaistoties un ir ļoti liels prieks, ka mūsu jaunieši ir atsaucīgi, aktīvi un novērtē šādas iespējas. Tie, kas reiz ir piedzīvojuši sākotnēju nedrošību un bailes iesaistīties projektos un atvadu asaras acīs, kad jāšķiras, tie gatavi gan iesaistīties arī citos projektos un aktivitātēs, kļūst pilsoniski un sociāli daudz aktīvāki un atrod sev arvien jaunas iespējas, ko apliecina Ērikas, Katrīnas un Valtera piemēri.

Jau jūlijā pieciem skolēniem būs iespēja doties uz Grieķiju, lai piedalītos Fizikas eksperimentālās mācīšanās nometnē. Nule kā skolā notika projekta skolotāju plānošanas vizīte, kur tika salīdzināti fizikas testa rezultāti,  ko bija pildījuši dažādu valstu skolēni, pēc testa rezultātiem tika noteikts, kuras tēmas jauniešiem ir mazāk saprotamas, lai izstrādātu uzdevumus un eksperimentus, kas palīdz tās labāk izprast. Rudenī gaidāma vizīte uz Horvātiju.  Projektu pieredze gan skolēniem, gan skolotājiem ir ļoti vērtīga personiskai un arī profesionālai izaugsmei. Lai šādas iespējas skolā būtu, aiz tā visa stāv milzu darbs, kā arī projektos vienmēr ir jāizpilda mājas darbi, taču tas vienmēr saistās arī jaunu draudzību izveidošanu, citu kultūru, tradīciju un ēdiena iepazīšanu, nereti arī ar stresa vadību un neērtību pieciešanu, taču vienmēr projekti ir piedzīvojums, kas bagātina visus iesaistītos.

Mūsu skola šogad, par teicamu dalību skolu stratēģisko partnerību projektos, tika aicināta pārstāvēt savu pieredzi Erasmus+ vēstnieku “Erasmus4ever, Erasmus4future” konferencē Florencē un dalīties pieredzē Itālijas skolās, iedrošinot tās iesaistīties Erasmus kustībā, kas atzīta par vienu no visefektīvākajām un cilvēkus vienojošām programmām. Konferencē tika pārrunātas nākamā plānošanas perioda (2021-2027) projektu iespējas.

9. a klases skolēns Valters Vasermanis:

“Pirmo reizi ar Erasmus saskāros, kad uz skolu bija atbraukuši ārvalstu skolēni un es pavadīju laiku kopā ar ciemiņiem dažādās aktivitātēs. Toreiz man tas iepatikās un es sapratu, ka vēlos piedalīties skolēnu apmaiņas braucienos. Tā arī līdz šim esmu aktīvi iesaistījies un pieteicies un ir sanācis pabūt vairākos projektos, kuros man palīdzēja nokļūt manas zināšanas robotikā un tehnoloģijās, attieksme, komunicēšanas prasmes un spēja necepties situācijās, kas mājās, iespējams, liktos kaitinošas. Projektos var norūdīt savu raksturu, kļūt iecietīgākam pret citiem cilvēkiem, kas atšķirīgi domā, uzvedas vai dzīvo. Pateicoties Erasmus pieredzei esmu sev atradis jaunas, aizraujošas iespējas. Atsaucos uz, sociālajos tīklos ievietoto, piedāvājumu un pieteicos American Councils stipendijai Nākotnes līderu apmaiņas programmā (FLEX) un mācību gadam ASV. Jau no agra rudens, kad aizpildīju pieteikuma veidlapu, sākās vairākas atlases kārtas un dažādi pārbaudījumi, gan eksāmens angļu valodā, gan intervijas ar programmas aģentiem, dažādi rakstiski un mutiski pārbaudījumi kā arī veselības pārbaudes. No 1500 pretendentiem no Latvijas izredzes iekļūt finālā bija tikai 25 skolēniem un esmu ļoti priecīgs, ka man tas ir izdevies – iekļūt 25 jauniešu līderu sastāvā, kuri nākamā mācību gada laikā iekļausies pavisam atšķirīgā skolu sistēmā un dzīvos viesģimenēs, manā gadījumā esmu ticis pie vēl 7 brāļiem un māsām un,  tā teikt, vēl vieniem vecākiem, kurus vismaz 1 gadu saukšu par savējiem.

Atlases kārtu pārbaudījumi bija ļoti vērtīga un satraucoša pieredze. Vairākkārt pašam bija jādodas uz Rīgu un jāpiedalās vairākās atlases kārtās un sanāksmēs. Esmu pietiekami patstāvīgs un par savu izvēli esmu pārliecināts. Jūtos atbildīgs un gandarīts par iespēju būt Latvijas ‘vēstniekam’ ASV, jo  mācību gads ASV būs pieredze, ko nevar iegūt klasē un tā ir iespēja parādīt un izstāstīt Latviju cita kontinenta iedzīvotājiem. Projekti ir pierādījuši, ka visam, ko esmu darījis un mācījies ārpus skolas obligātā mācību satura ir milzīga nozīme, tāpēc saku paldies “Valodu Vēstniecībai” un visiem maniem angļu valodas skolotājiem – Ievai, Lindai, Edmonam, Laurai. Robotikas un programmēšanas zināšanas man ir devušas iespēju palielināt pieredzi vairākkārt. Paldies maniem sporta treneriem. Un īpaši liels paldies Solvitai Matvejevai, manai debašu komandai un debašu oponentiem! Ikvienam satiktajam cilvēkam ir bijusi nozīme manā dzīvē, bet to tikai saprot ar laiku. Vislielākais paldies manai ģimenei, kura manas dullās idejas vienmēr ir atbalstījusi un grūtos brīžos motivējusi turpināt aizsākto.”

Skolas līdzpārvaldes prezidente Ērika Lepeho:

“Man vienmēr ir paticis ceļot un iepazīties ar jauniem cilvēkiem, tāpēc es bieži vien iesaistījos dažādos projektos un pasākumos. Pēc viena Erasmus projekta ieguvu tik daudz dažādas pieredzes, draugus un zināšanas, ka vēlējos turpmāk vienmēr pieteikties dažādos projektos. Pienāca brīdis, kad skolā nenotika tādi Erasmus projekti, kuri bija paredzēti manai vecuma grupai, tāpēc sāku interesēties par projektiem ārpus skolas un par laimi uzgāju Youth Courps Singapore projektu “Environment issues”, kurš tieši 2018. /2019. gadā norisinājās globālā mērogā ar mērķi padarīt Zemi par drošāku vietu ikvienam no mums, informējot pēc iespējas lielāku daļu cilvēku par vides problēmām, lai kopīgiem spēkiem spētu domāt risinājumus jau esošajām sekām, kas radujušās klimata izmaiņu dēļ. Šajā projektā iesaistījos kopā ar savu labāko draudzeni, līdz ar to mums bija viegli sastrādāties un interesanti iesaistīties visos dotajos uzdevumos kopā. Sākumā pat neienāca prātā, ka tikšu tik lielā projektā un vēl pie tam līdz pat 3. kārtai, bet dzīve ir brīnumiem pilna un viss ir iespējams, ja vien pats spēj sev noticēt. Nu jau esmu pabijusi divas reizes Singapūrā un vienu reizi Amerikā, Miami ar šo projektu, vēl joprojām gaidot ziņas par nākamo kārtu. Pieteikšanās šajā projektā ir viens no maniem labākajiem lēmumiem līdz šim, jo pieredze, komunikācijas prasmes un zināšanas, kādas tagad esmu ieguvusi, ir fenomenālas. Es ikvienam iesaku pamēģināt iesaistīties kādā apmaiņas brauciena projektā, lai saprastu par ko ne tikai es, bet arī citi ir tik ļoti sajūsmā.

Sākumā var būt grūti ar izpildāmajiem uzdevumiem, taču visas pūles beigās ir tā vērtas, ja pamēģināsi vienreiz, atteikties vairs nespēsi, jo tas viss tiešām ir kas prātam neaptverams.”

Pedagoģe – karjeras konsultante un vizuālās mākslas skolotāja Vineta Muskate:

“Dalība dažādos Erasmus+ projektos gan kopā ar skolēniem, gan individuāli vai ar kolēģiem, sniedz man “taustāmu” sajūtu, ka esam kopējā Eiropas apritē, kas ikdienas rutīnā brīžiem piemirstas. Raugoties no šāda skatu punkta, kvalitatīvāk varu organizēt savu ikdienas darbu, pilnveidoties un mudināt skolēnus domāt plašāk un drosmīgāk. Iesaku visiem skolēniem un skolotājiem iesaistīties starptautisku projektu aktivitātēs, tas paver jaunas iespējas un citu dimensiju, veicina iesīkstējušu paradigmu maiņu.

Erasmus+ projektu koordinatore Inga Vasermane

Comments:0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.